A fogyás az idő múlásával lelassul

A fogyás az idő múlásával lelassul

Hormoningadozás A lassú metabolizmusnak kedvező rossz szokások Nem is gondolnánk, mennyi hibát elkövetünk nap mint nap, melyekkel elősegítjük a lassú anyagcsere kialakulását.

Mac halálos fogyás

Most valószínűleg arra számítasz, hogy az alábbiakban a felgyülemlett a fogyás az idő múlásával lelassul és a helytelen táplálkozásról lesz szó. Természetesen, ezek a faktorok is kikövezik a probléma felé vezető utat, azonban a kellemetlen állapot megjelenése messze túlmutat ezeken a tényezőkön.

Lássuk hát mindazokat a rendszeres napi tevékenységeket, melyekről talán nem is gondolnád, hogy negatívan befolyásolják anyagcserédet. Elégtelen számú étkezés Habár tény, hogy a súlycsökkentés egyik alapszabálya az, hogy kevesebb kalóriát égess el, mint amennyit elfogyasztasz, ez nem azt jelenti, hogy szigorú diétákkal kell sanyargatnod magad. A gyors, szemmellátható fogyás érdekében sokan tévesen úgy vélik, hogy a lehető legkevesebb kalória fogyasztása a legjobb megoldás.

Azonban, ez a módszer szinte csak kedvezőtlen hatással van az emésztés körforgására.

a fogyás az idő múlásával lelassul

Végeredményképp, a folyamat során lelassul a metabolizmus és a kalóriaégetés sebessége is, az energiamegtakarítás érdekében. Emellett, ennél a pontnál fontos kiemelni azt is, hogy a három fő étkezés helyett együnk inkább öt-hat alkalommal kisebb adagokat. Ez további löketet ad metabolizmusunknak. Kései elalvás és korán kelés A krónikus alváshiány akkor is jócskán csökkentheti anyagcseréd ritmusát, ha egyébként megfelelően étkezel és elegendő testmozgást végzel. Az éjjeli bagoly életmóddal kevesebb kalóriát égetsz el, és növeled a testben található kortizol nevű hormon szintjét, mely a zsír raktározásáért felelős.

Ezért, törekedj arra, hogy lehetőleg este tíz és tizenegy óra között hajtsd álomra fejed, és aludj hét-kilenc órát. Egész napos ülés Irodai munka?

Home office? Mindkét típusú munkavégzés merőben tehet a vontatott metabolizmusról. Az ülő életmód miatti elenyésző izommunka következtében a test izomtömege fogyatkozni kezd, mely lassítja az anyagcserét.

a fogyás az idő múlásával lelassul

Napindítás kávéval Természetesen nem arra sarkallunk, hogy hagyj fel egyik kedvenc italod fogyasztásával. Egyszerűen csak változtass a nap elején bevitt folyadékok sorrendjén.

Ahelyett, hogy a szokásos, jó erős feketével vagy tejeskávéval turbóznád fel reggeled, igyál meg ébredés után egy nagy pohár vizet az anyagcsere lendületbe hozásáért. Hogy miért van erre szükség?

Alvás közben a szervezet anyagcsere folyamatai lelassulnak, és a test körülbelül nyolc órát üzemel folyadék nélkül.

  • A diéták kemények Miért egyre nehezebb a fogyás az idő múlásával - FOCUS Online
  • Miért sokkal nehezebb 40 év felett fogyni?

Ezért, bármiféle étel vagy más ital fogyasztása előtt, ajánlott vízzel újraindítani a metabolikus funkciókat, és a nap folyamán legalább három litert fogyasztani belőle. Kalciumszegény étkezés A kalcium kulcsfontosságú szerepet játszik a szervezet metabolizmusának szabályozásában. Pontosabban, ez határozza meg, hogy a bevitt kalóriákat elégeti-e a szervezeted, vagy többletsúlyként a hastájékodra halmozza-e.

Kutatások alátámasztották, hogy a magas kalciumtartalmú étrend támogatja a nagyobb zsírégetést. A lencse, bab, mandula, kelkáposzta és a spenót csak néhány olyan élelmiszer a sok közül, melyek nagyszerű kalciumforrásnak minősülnek.

a fogyás az idő múlásával lelassul

Rosthiányos étrend A rostbevitel napi 30 grammra való emelése eredményes lehet az áhított derékbőség elérésében, és a lassú anyagcsere beizzításában is. Hogy hogyan? Nos, a magas rosttartalmú ételek gyorsíthatják a metabolizmust, ugyanis a rost a szervezet számára megemészthetetlen.

Kétféle rost létezik: oldható és nem oldható. Előbbi a gyomorba és a belekbe jutva az ott található vízben és folyadékokban oldódik.

a fogyás az idő múlásával lelassul

Zselés anyaggá alakul át, amelyet a vastagbélben lévő baktériumok emésztenek meg, gázokat és kalóriát szabadítva fel. Utóbbi nem oldódik fel az említett folyadékokban, és az emésztőrendszeren áthaladva többnyire változatlan marad. Mivel egyáltalán nem emészthető, az oldhatatlan rost nem jelent kalóriaforrást. Fogyni a valiumon a test nem tudja megemészteni a rostokat, mégis megpróbálja.

a fogyás az idő múlásával lelassul

A rostok emésztésével és eltávolításával pedig több kalóriát éget el, mint más ételek lebontásakor. Ha rostban gazdag élelmiszerekre vágysz, nyúlj például az eper, avokádó, banán, brokkoli vagy édesburgonya után a boltok polcain.

Miért sokkal nehezebb 40 év felett fogyni?

Túl sok edzés Elterjedt elmélet, hogy hosszabb kardiógyakorlatokkal nagyobb fogyás érhető el. Sajnálattal közöljük, hogy ez egy tévhit. Valójában, a rövidebb időtartamú, magas intenzitású mozgásformák sokkal hatékonyabbak a fogyás az idő múlásával lelassul a célra.

Egy ausztrál tanulmány úgy találta, hogy azok a nők, akik hetente háromszor húsz perces, magas intenzitású edzést végeztek, közel hat kilóval többet dobtak le, mint azok a hölgyek, akik heti háromszor negyven percet mozogtak egyenletes ütemben.

Erre az a magyarázat, hogy a felpörgetett kardió edzés után a testnek nagyobb oxigénfogyasztásra van szüksége, ami azt jelenti, hogy a test hosszabb ideig éget kalóriát, és anyagcseréje is fokozódik.

A fogyás az idő múlásával lelassul

A kardión kívül ajánlott súlyzós gyakorlatokat is az edzéstervbe ültetni. Izomtömeg építése közben ugyanis a test kalóriaégetése, és így anyagcseréje is megugrik. Ez azért van, mert az izomszövet jóval aktívabb a zsírszövetnél, és nagyobb energiaigénye miatt több kalóriát is fogyaszt.

  • 5 + 1 ok, amiért megáll a fogyás! Mutatjuk a megoldást is! - Dia-Wellness
  • Az évek során az emberi test rengeteg változáson megy keresztül, amikre ugyan fel lehet előre készülni, sokan mégsem tudják, mit kezdjenek az ötven felett felszaladó kilókkal.

Összefoglalva A lassú anyagcsere kétségtelenül megnehezítheti életünket, és ronthat annak minőségén. Jó hír azonban, hogy a probléma hatásosan leküzdhető még akkor is, ha nem nyertünk a genetikai lottón.

Ügyeljünk a megfelelő étkezésre, folyadékbevitelre, testmozgásra és alvásrendre. Ezek kedvező hatást gyakorolnak a metabolikus folyamatokra, és elősegítik a plusz kilóktól való megszabadulást is.

Lásd még